Pages

Tuesday, September 11, 2012

CARA SCRUB YANG BETUL..

Haish..'.hehehe..ingatkan aku je yang tak tahu'..sedang kami sehousemate tengah dok menonton TV sambil dok bebual2..tetiba aku pon teringatlah aku ada beli scrub yang sama dengan housemate aku, fitri..aku cakap kat dia la yang aku beli scrub yang sama dgn dia.. then dia bley tanya balik "kenapa fina beli scrub?
dalam hati aku dah jawab dah "aik..tak boleh ke?..aku tau la dia baru practice pakai scrub skrang coz dia dah nak kahwin,,mode nak cantikkan kulit la..hehehe

ak pun jawab la, actually kan fina baru je tahu cara pakai scrub yang betul. kalau dulu pakai je macam pakai  shower biasa..tak rasa faedah apa pun juz rasa macam pakai shower yang ada pasir-pasir dalam dia je..lepas tu fed up la. terus stop. Rupa-rupanya kita tak boleh basahkan badan dengan air dulu,pastikan badan dan tapak tangan betul-betul kering, then  picit scrub kat atas tapak tengan lepas tu scrub la kat seluruh badan. sental la kulit2 mati tu semua. selama ni fina dok basahkan badan, then buat macam sabun.

Diorang yang dengar semua tercengang..aku ingatkan diorg nak cakap..La itu pun tak tahu ke? rupa-rupanya..owh itu ke cara yang betul? kami pun macam hang fina, basahkan badan dulu pastu baru scrub..patutlah rasa cam tak best je..then kami pun sama-sama gelak besar..hahaha.


lepas tu apa lagi..kami pun start  mngetest la tips yang aku cakap tadi. kami mulakan dengan scrub muka..aku, farah dan fitri dok sibuk scrub muka..lepas tu kami heret izaty skali. selama ni aku dok guna clinique punyer scrub..tapi malam ni aku guna yang fitri punyer Sari ayu. Agak lain tekstur dia..yang clinique punyer dia akan jadi berminyak selepas beberapa minit kita scrub kat muka tapi yang Sari Ayu ni dia bergumpal dan bleh ditanggalkan. farah pula guna safi balqis perfect 10. Izaty plak cilok je yang Fitri punyer.

Farah cakap memang ada beza..muka jadi lebih lembut. then kami continue dengan scrub badan plak. masing-masing dok tolong scrubkan badan..bestnya ada housemate cenggini.. tapi kami dah tak lama dah nak berpisah. masing-masing mintak posting kat tempat berasingan.. i'll miss u friends!!!


Ini la scrub yang ktorg guna..dua-dua pun wangi. cuma dia punyer texture tu agak lembut berbanding scrub yang pernah aku gunakan. lain kali nak cari scrub yang kesat sikit. baru best nak sental daki dan kulit-kulit mati.

Nak tahu apa kebaikan scrub badan, bley klik kat sini la..ada orang baik hati share kan( kebaikan lulur badan).

"hehehe..ingatkan aku je yang tak tahu"



2 comments: