Pages

Sunday, September 16, 2012

MAMA..CAN I GO TO SABAH???

Masa untuk apply posting..nak mintak mana ye? mungkin balik kelantan..Tiba-tiba ada seorang kawan cakap dia mintak sabah. katanya nak jalan-jalan kat tempat orang dulu sebelum ada komitmen apa-apa..dan sabah is the best choice sebab kat sana ada banyak pulau dan pantai yang cantik-cantik.
 bila aku imagine diri aku berada disabah, aku jadi teruja. membayangkan diri berjalan dipesisir pantai yang indah, melawat pulau-pulau yang tak pernah aku jejaki sebelum ini. Semakin aku berkhayal, keinginan untuk pergi menjadi semakin kuat.
Jadi aku putuskan untuk minta restu dari ma dan ayah.
Aku: ma, boleh tak oghe nok mitok posting saboh?
Ma: bakpo pulop?, ari tu kato nak balik klate ke?
Aku: Tak tau la, sero sedap pulop kalo kijo di saboh. buleh tok? ayah bagi tok?
Ayah: oghe saboh nok balik maghi kokni, bakpo kito pulop hok nok g sano?
Aku: Aloh, mudo-mudo ni la sedap nok jale. ma dengan ayoh pon sihat lagi. buleh doh?
Ma: ma tak kisah, tapi ayoh mu ni hok tok bagi.
Ayoh: hmmm payoh la nanti. nok kecek skali sebule pon susoh. Tok payah la. mitok la mana-mana pon asalkan dekat semenanjung jah
Maka dengan itu tak dapat lah aku mintak posting kat sabah. ayah aku ni, apa pula tak boleh cakap selalu. ingat kat sabah tak ada line telefon ke?..tak tahu la..memang dia tak nak bagi la tu. Tapi aku dengar cerita, kat sabah banyak kekosongan jawatan pegawai farmasi. Entah-entah nanti aku akan dicampakkan kesana. Wallahua'lam.
Aku sangat yakin walau macam mana tinggi impian kita untuk memiliki sesuatu,andai kata sesuatu itu bukan rezeki kita, kita takkan dapat dan begitulah sebaliknya. Sebab, ALLAH hanya akan bagi yang terbaik.

No comments:

Post a Comment