Pages

Friday, September 21, 2012

ANGKARA RM20!!

Wah tajuk posting ni bunyi macam orang geram je kan?? boleh agak tak pasal ap? mestilah pasal duit RM 20..ya dok??
Dipendekkan cerita, on the way balik dari kerja singgah la kejap kat kedai runcit. Aku pun masuk dalam kedai,  nak beli minyak masak, keropok segera dan biskut.. total aku beli dalam RM 6 ringgit..aku bagi RM 50 ringgit.


Baki yang tuan kedai bagi kat aku..3 keping duit kat atas tu dengan 4 keping duit singgit. aku pun terkebil-kebil la bila dia hulur kat aku duit sebanyak tu...aku buat-buat kira, kot-kot adalah terselit antara kepingan merah tu. kurang 10 ringgit ni duit aku..so, aku pun tanya la dengan teragak-agak. kenapa teragak-agak?? sebab aku tengok tuan kedai runcit tu macam yakin je..aku missing somethhing ke?
" aik, saya beli enam ringgit kan..tapi kenapa ada tiga pulu empat je ni? tuan kedai tu pandang aku sambil cakap " hey, itu duit RM 20 ringgit la"
Gulp..kan dah malu!!!barulah aku perasan yang ada duit kaler oren satu...aiya..wa manyak malu!!!
Tuan kedai dengan sorang abang ensem yang kat situ sakan dok gelak kat aku..so aku pun minta maaf la ngan depa"sorry-sorry" sambil buat muka comel dengan senyuman yang paling manis. rasanya tak mampu kot nak menutup rasa malu ini.

Aiyo..mcam mana boleh tak perasan kan? padahal jauh kot beza warna dia.so aku harap-harap tak adalah orang lain yang terkena macam aku..kihkihkih..wassalam.



No comments:

Post a Comment